Un nou program filantropic derulat de Episcopia Hușilor vine în sprijinul copiilor și tinerilor pentru facilitarea accesului la educație. „Un ghiozdan pentru noul an școlar” este genericul acțiunii întreprinse de Episcopia Hușilor prin Asociația „Filantropia Ortodoxă Huși”, în parteneriat cu preoți din Episcopia Ortodoxă a Spaniei și Portugaliei, și oameni de bine din Paris, Alba Iulia, Timișoara, Turda și Târgu Mureș, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor celor mici.
În după-amiaza zilei de vineri, 7 septembrie a.c., Preasfințitul Părinte Ignatie, Episcopul Hușilor, însoțit de părintele consilier eparhial Vladimir Beregoi și de părintele protopop Vasile Lăiu, au mers în localitățile Bogdănița, Cârțibași și Unțești, componente ale parohiei Bogdănița, Protopopiatul Bârlad, unde au oferit ghiozdane complet echipate pentru toți copiii de aici.
De asemenea, Preasfinția Sa a mers și în localitățile Ibănești, Ciortolom și Coroiești unde, la bisericile din fiecare localitate, a oferit celor mici ghiozdane împreună cu toate rechizitele necesare unui început de an școlar.
În total, aproximativ 200 de copii din aceste sate, proveniți din familii defavorizate, au șansa acum să înceapă școala având toate cele necesare.
Ierarhul Hușilor i-a binecuvântat pe toți copiii, încurajându-i să privească educația ca pe principala lor șansă de reușită în viață:
„Este foarte important să ne gândim la copii și la educația lor. Ar fi ideal ca ei să nu simtă că sunt privați, datorită insuficienței resurselor financiare, de accesul la educație. Este un gest minimal față de acești copii. (...) Copiilor le-am transmis că este foarte important, chiar dacă sunt resurse mici financiare, să fie cuminți, înțelepți, și să asimileze cât mai mult pentru o împlinire din punct de vedere profesional. Dacă ei învață foarte bine, au șansa de a se bucura, când vor fi mari, de rezultatele efortului lor.”
Programul „Un ghiozdan pentru noul an școlar” va continua zilele următoare în mai multe localități din Episcopia Hușilor, în total fiind vizați 500 de copii.